ارائه پروپوزال
به زبان عامیانه، پیشنهاد چیست؟
ایران پیپر یک نمای کلی از نوشتن پروپوزال ارائه می دهد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. شواهد و مستنداتی برای نشان دادن دلیل خوب یا بد بودن ایده در پروپوزال ارائه شده است.
اگرچه این پیشنهاد به طور گسترده در مبادلات تجاری و اقتصادی استفاده می شود، اما محدود به این زمینه ها نیست. چنین پیشنهادی هر روز توسط دانشجویان و دانشمندان در محیط های شخصی و حرفه ای استفاده می شود.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
قبل از اینکه اولین جمله خود را بنویسید، بیشتر کار را قبلا انجام داده اید. برای نوشتن یک پروپوزال موفق، تمام موارد زیر را بررسی کنید:
1. مخاطبان خود را بشناسید
ارائه پروپوزال
هدف پیشنهادها متقاعد کردن خواننده به این است که یک ایده خاص ارزش کاوش را دارد، یا برعکس، اینکه دنبال کردن ایده مورد نظر توصیه نمی شود. برای انجام این کار، باید همتای خود را بشناسید. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ اگر طرف صاحب کسب و کار باشید، احتمالاً بر مزایای مالی ایده پیشنهادی در پروپوزال تاکید خواهد شد. هنگام برخورد با مقامات دولتی، بر محبوبیت ایده شما تاکید کنید.
2. خودتان تحقیق کنید
ارائه پروپوزال
با استناد به داده ها و شواهد دست دوم، متقاعد کردن دیگران دشوارتر و وقت گیرتر می شود. برای صحبت با کارشناسان و مطالعه تحقیقات آنها وقت بگذارید.
3. قبل از نوشتن
ارائه پروپوزال
قبل از شروع نوشتن ایده ها را جمع آوری کنید. پس از اینکه چندین ایده خوب به دست آوردید، تصمیم بگیرید که چگونه آنها را سازماندهی کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی
ارائه پروپوزال
هرگز نسخه اول یک پروژه را نپذیرید. پیشنهاد شما باید خوانده شود و با یک دوست یا همکار مورد اعتماد مورد بحث قرار گیرد. سپس سعی کنید این نظرات را در نسخه دوم پیاده سازی کنید.
اجزای پیشنهادی
شما می توانید پیشنهاد حذف یا اضافه کردن قطعات اصلی را بدهید. به طور کلی، بخش های پروپوزال شما، جدای از مقدمه و نتیجه گیری، به این صورت خواهد بود:
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه
ارائه پروپوزال
مروری کوتاه بر پروپوزال در مقدمه ارائه شده است و موضوع به مخاطبانی که ممکن است با موضوع آشنا باشند یا نباشند معرفی می شود.
این شاید مهمترین بخش پیشنهاد باشد. موضوع را برای مخاطبان خود توضیح دهید و توضیح دهید که چرا فکر می کنید مهم است. ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب معمولا در جلب توجه مخاطب موثر است.
به طور معمول، یک پیشنهاد برای حل یک مشکل نوشته می شود. در این مورد بهتر است بر مشکلی که سعی در حل آن دارید تأکید کنید. شناخت مخاطبان به شما این امکان را می دهد که مزایای این پیشنهاد را برجسته کنید.
2. پیشنهاد
ارائه پروپوزال
شرح هدف در این بخش ارائه شده است. شما باید این بخش را کوتاه و دقیق نگه دارید. اگر پیشنهاد شما کوتاه باشد، این بخش می تواند تا حد امکان کوتاه باشد. نیازی به درج جزئیات نحوه پیاده سازی در این قسمت نیست.
3. برنامه اجرایی
آیا می توانید قیمتی به من ارائه دهید؟ آیا به اندازه کافی برای رویداد آماده هستید؟چگونه این را به مخاطب ثابت خواهید کرد؟ پیشنهاد شما باید در این قسمت اجرا شود. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
شما باید مخاطبان خود را متقاعد کنید که طرح شما هم ایده خوبی است و هم بهترین فرد برای اجرای آن. هنگام توصیف شایستگی های خود، بر مهارت هایی که دارید تأکید کنید.
بجزئیات
همانطور که فرآیند پیاده سازی را توصیف می کنید، باید راهی پیدا کنید تا نشان دهید که کاملاً از آن آگاه هستید و در آن مهارت دارید.در عین حال، باید از خسته کردن مخاطبان با جزئیات بیش از حد خودداری کنید.
ص. پیش بینی
وقتی موانع و مشکلات را پیشبینی میکنید، به مخاطب خود نشان میدهید که جنبههای مختلف پیشنهاد خود را به دقت بررسی کردهاید و مشکلات احتمالی را نادیده نگرفتهاید.
4. عملی بودن
ارائه پروپوزال
مطمئن شوید که پیشنهاد شما عملی و عملی است. استفاده از تجربیات قبلی با تاکید بر اینکه پروژه را می توان به آسانی پروژه های قبلی اجرا کرد، می تواند برای شما مفید باشد. در مواردی که تجربه قبلی در این زمینه ندارید، روی خواسته های مخاطبان خود تمرکز کنید.
به عنوان مثال، اگر مدیر شما به بهرهوری توجه دارد، میتوانید نشان دهید که چگونه پیشنهاد شما کارایی را افزایش میدهد.
5. نتایج مورد انتظار
هدف از پیشنهاد شما باید در این قسمت توضیح داده شود. ممکن است این بخش را تکراری و مشابه بیان مزایای پروپوزال تلقی کنید. با این وجود، شما باید دقیقاً ماهیت پرونده خود را در این بخش ارائه دهید.
این قسمت را متفاوت از مزایای پروپوزال بنویسید.
6. منابع مورد نیاز
ارائه پروپوزال
به طور مشابه، آماده سازی این قسمت ساده است. برای تکمیل پروپوزال خود به چه منابعی نیاز دارید؟ زمان باید در کنار منابع ملموس (کاغذ، کامپیوتر، پول) در نظر گرفته شود.
7. مقدمات انجام شده است
مخاطبان شما می خواهند بدانند که شما آگاه هستید. آمادگی برای پذیرش (یا گرفتن نمره بالاتر، اگر تکلیف برای کلاس باشد) کلیدی است.
8. نتیجه گیری
ارائه پروپوزال
همانطور که در مقدمه اشاره کردید، تاریخچه پیشنهاد را تکرار نکنید. اگر در مقدمه ذکر نشده باشد، توصیه می شود خلاصه ای از تاریخچه پروپوزال اضافه شود. شما می توانید تمام بخش های قبلی مانند پیشنهاد، طرح اجرا و دلایل را در این بخش خلاصه کنید.
9. منابع و مآخذ
در هر تحقیق یا مقاله ای باید منابع را ذکر کنید.
ویکی پدیا
owlcation
utleystrategies